WIAL - World Institute for Action Learning
  • Haal meer uit teams
  • Wat is Action Learning?
  • Kennisbank
  • Over WIAL
    • WIAL – Wie zijn wij?
    • Word WIAL Partner
  • Contact
  • Qualifications, Training, & Coaching
    • Qualifications
      • Global Managers Program
      • Executive Coaching for Performance
      • Emotional Intelligence Coaching Professional
      • Future Leaders Program
    • Praktijk Training & Coaching
      • Training
        • Certified Action Learning Coach opleiding
        • Leading with Question – open inschrijving
        • Leading with Questions voor Teams
      • Coaching
        • Elkaar echt leren kennen
        • Complexe problemen oplossen
        • Community of Practice
        • Team trauma coachen
        • Action Learning Team Performance Proces – structuur en vaardigheden
        • High Performing Action Learning Team
    • Assessment
      • Team Assessment
  • Menu Menu

Waarom zou je de WIAL HPT opleiding moeten doen?

Het resultaat dat je met de opleiding/training realiseert, is dat je een high performing action learning team wordt.

Dit is belangrijk omdat ambitieuze organisaties in deze ontdekkingsreis nieuwe manieren van denken, zakendoen en samenwerken als team ontwikkelen om hun complexe problemen op te lossen en hun gewenste resultaten te bereiken. Dit is jullie team verantwoordelijkheid en WIAL coaches helpen jullie hierbij om de prestaties van jouw team door middel van action learning te verhogen. De WIAL coaches ondersteunen jouw team bij het identificeren van doorbraakoplossingen voor echte problemen, terwijl ze de individuele, team- en organisatieontwikkeling versnellen. WIAL’s team coaching leidt tot efficiëntere organisaties, positieve business impact en een lerende cultuur, zodat jullie in staat zijn de uitdagingen van vandaag aan te gaan en de kansen van morgen te grijpen door de bevordering en de praktijk van het actieleren.

WIAL coaches worden niet belemmert in het ter sprake brengen van waarnemingen als gevolg van bijvoorbeeld hiërarchie en historie tussen mensen zodat een leerkans op tafel wordt gebracht ook al levert dat nu wrijving op. Alles met respect naar een ieder, maar wel met als doel het bouwen aan psychologische veiligheid waarin onderstroom zaken die het team in de weg kunnen zitten in hun vooruitgang op tafel komen.

Wat gaat het team doen?

In de ‘HPT-module (High Performing Action Learning Team – module)’, komen alle team modules die bij de WIAL producten staan beschreven integraal aanbod om een HPT werkklimaat te laten groeien. Dit zijn de modules: Teamwaarde: Elkaar echt leren kennen, TeamPitstop, Team assessment, Leading with Questions voor teams, Action Learning Team performance Proces en Team trauma coaching.

De teamleden gaan in hun eigen praktijk omgeving alle fase van HPT ontwikkeling door om met elkaar te groeien tot een High Performing Team.

Het is niet alleen vasthouden van wat goed is, maar samen uitbouwen om het werk leuker, interessanter en meer betekenisvol te maken voor jou als individu, als team en voor de organisatie als totaal.  Het team gaat meteen doen, samen verbeteren, implementeren en leren. Met de WIAL HPT module ontstaat een nieuw werkklimaat om het duurzaam succesvoller te maken.

Wat is het resultaat?

Een high performing action learning team herken je onder andere aan:

In de bovenstroom:

  • Grote productiviteit toename
  • Minder verloop van mensen
  • Probleemoplossend vermogen groeit
  • Ieder teamlid ongeveer evenveel aan het woord
  • Verhouding 85% open vraag en 15% bewust gesloten vragen
  • Minder tijd en geldverspilling door het echte probleem te ontdekken en op te lossen
  • Veel meer nieuwe inzichten door onderzoekende teamdialoog
  • Objectief en kwalitatief betere besluitvorming

En in de onderstroom

  • Werkklimaat wordt meegenomen naar andere teams als project-, scrum en functionele teams
  • Hoge mate van psychologische veiligheid
  • Teameigenaarschap op acties die bijdragen aan het teamdoel en hogere organisatiedoel
  • Teamleden kennen en begrijpen elkaar veel beter
  • Non-edging gedrag: verbinding boven en onderstroom ipv wegduiken in bovenstroom
  • Ieder teamlid voelt zich gehoord
  • Mensen zijn flexibeler en wendbaarder als het om het belang van team en organisatie gaat

Vorm, groepsgrootte en tijdsinvestering

  • Vorm: 100% online, 100% op locatie of blended met deel online en deel op locatie.
  • Vaste groep mensen van maximaal 8 deelnemers per groep.
  • Doorlooptijd: in overleg.

Voor wie?

Voor elk team.

Certificaat van deelname

Na deelnemen aan de module ontvangt elke deelnemer een certificaat van deelname met studiepunten.

Corona proof

Al onze opleidingen en begeleidingstrajecten maken we samen corona proof,
en randvoorwaardelijk is dit al zo omdat:

  1. Groepen zijn maximaal acht mensen groot;
  2. 100% online of vinden plaats in grote zaal met veel ruimte en goede ventilatie;
  3. WIAL programma en vorm is flexibel in te richten naar actuele situatie Corona;
  4. WIAL minimaal de aanwijzingen van het RIVM volgt.

Privacy policy

Op al onze opleidingen en begeleidingstrajecten is de WIAL Privacy policy van toepassing. Deze is te lezen op https://www.wialnl.nl/privacy-policy/.

Improving TEAM Performance

Let’s WIAL

Wil jij dit ook?

Improving TEAM Performance

laat jouw gegevens achter en wij nemen contact met jou op

Navigatie

  • Haal meer uit teams
  • Wat is Action Learning?
  • Kennisbank
  • Over WIAL
    • WIAL – Wie zijn wij?
    • Word WIAL Partner
  • Contact
  • Qualifications, Training, & Coaching
    • Qualifications
      • Global Managers Program
      • Executive Coaching for Performance
      • Emotional Intelligence Coaching Professional
      • Future Leaders Program
    • Praktijk Training & Coaching
      • Training
        • Certified Action Learning Coach opleiding
        • Leading with Question – open inschrijving
        • Leading with Questions voor Teams
      • Coaching
        • Elkaar echt leren kennen
        • Complexe problemen oplossen
        • Community of Practice
        • Team trauma coachen
        • Action Learning Team Performance Proces – structuur en vaardigheden
        • High Performing Action Learning Team
    • Assessment
      • Team Assessment

Historie

De grondlegger van action learning is Professor Dr. Reg Revans, de eerste hoogleraar bedrijfskunde in Engeland.

Revans heeft met action learning de impact van de rol van niet-deskundige in het proces van oplossen van problemen een belangrijke plaats gegeven en daarbij onderscheid gemaakt tussen kennis en wijsheid (ervaring).

De eerste publicaties dateren van voor 1945. Sindsdien is er wereldwijd veel geëxperimenteerd, onderzoek gedaan en vele teams en organisaties geholpen met Action Learning.

Reg Revans was op dit vlak de mentor van Prof. Dr. Michael Marquardt, die in 2005 samen met Prof. Dr. Bea Carson en Prof. Dr. Skip Leonard het gedachtegoed van Reg Revans heeft ondergebracht in de stichting WIAL, met als ambitie nog veel meer mensen en organisaties wereldwijd met action learning te kunnen ondersteunen. En met succes want met de WIAL vertegenwoordiging in dertig landen zijn aanzienlijk meer organisaties geholpen.
Lees meer Over WIAL

Blog

  • ATTRITION TO ATTRACTION
  • Neraida Polanco Lourens
  • Welkom Rajesh Misca
  • Community of Practice
  • Topvaardigheid Complexe problemen oplossen
  • action learning coach start opleiding. Meld je nu aan
  • Clematis en WIAL action learning
  • Exploitatie van de kracht van Action Learning
  • De kracht van ‘GREAT Questions’
  • Community impact

Meer media

Meer artikelen, videoscribes, infographics, podcasts, video’s en boeken zijn terug te vinden in de kennisbank; klik hier.

Contactgegevens

DynaHouse
Perkinsbaan 11
3439 ND Nieuwegein

T: 030-7200187
E: [email protected]

WIAL online kantoor

action learning WIAL online kantoor

Talen

© Copyright WIAL Nederland |
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Youtube
  • WIAL Nederland Algemene Voorwaarden
  • Privacy policy
Action Learning Team Performance ProcesWIAL Team Performance ProcesCommunity impact
Scroll naar bovenzijde