Wij zijn WIAL – WIAL maakt teams.
Over WIAL Nederland
WIAL VISIE
Wij van WIAL geloven dat elk team het potentieel heeft om te excelleren met behulp van Action Learning. Wij geloven dat de wereld mooier is met teams die vanuit een veilige, nieuwsgierige en verbindende kracht leren excelleren. Onze visie is dat excellerende teams helpend zijn in het oplossen van complexe (wereld)problemen.
WIAL MISSIE
WIAL Nederland maakt teams. Wij helpen teams om complexe problemen op te lossen en problemen bij de kern aan te pakken. Door teams nieuwsgierig, veilig en verbindend te maken, leren we hen om te doen, om vragen te stellen en om elkaar aan te spreken. Wij maken van een groep mensen een resultaatgericht en excellerend team. Zo helpen wij organisaties naar een hoger niveau te komen.
WIAL maakt TEAMS
Nieuwsgierig
Veilig
Verbindend
Wij leren teams met Action Learning om gewoon te doen. Om vragen te stellen, om oordeelloos te luisteren en om elkaar aan te spreken. Wij leren teams om te excelleren.
Wij zijn er voor teams. Wij zijn WIAL. WIAL maakt teams.
Wie zijn wij
Ons team bestaat uit gepassioneerde, nieuwsgierige Action Learning TeamCoaches.
Ieder met hun eigen discipline en achtergrond, maar allen gespecialiseerd in teams laten groeien naar het niveau van een excellent action learning team. Hier ligt hun passie!
Twan Paes
MBA MALC
Frank Campman
MBA MALC
Esther Bout
MBA CALC
Ilona Hoving
MSc MBA
Bert van Veldhuizen
MSc MBA CALC
Deborah Freudenthal
LLM (Master of Laws) CALC
Pieke Houben
Drs MBA CALC
Aik Gerrese
MSc MBA CALC
Mariët Tonen
CALC, BSc VO Zorginnovatie, Post HBO Mens & Organisatie, Postacademisch beroepsopleiding Ethiek in de Zorgsector
Eric Kamst
PhD, Moleculaire Microbiologie
Samenwerkingsverband
Dr. Peter Cauwelier
Peter is gepromoveerd op het gebied van Team Psychologische Veiligheid, heeft heel veel teams in diverse culturen geholpen in hun team performance groei en is jaren voorzitter van de WIAL Global Board geweest.
Team As One heeft Twan Paes van WIAL Nederland opgeleid en gecertificeerd om als train the trainer van het programma Team Psychologische Veiligheid (TPS) in Nederland mensen op te leiden.
Twan heeft de WIAL Nederland partners opgeleid in Team Psychologische Veiligheid en draagt zorg voor blijvende ontwikkeling.
Samenwerkingsverband
Dyade draagt bij aan de kwaliteit van onderwijs en kinderopvang
Dat doet Dyade door besturen, directies en medewerkers te ontzorgen, ondersteunen en inspireren. Zo kunnen zij zich richten op hun primaire taken en zichzelf en hun organisatie blijvend ontwikkelen.
Dyade is een van de grootste dienstverleners en marktleider op het gebied van bedrijfsvoering voor onderwijsinstellingen en kinderopvang. Dyade werkt voor schoolbesturen met in totaal zo’n 40 duizend medewerkers. Met een gemiddelde van 10 leerlingen per medewerker op een school, werkt Dyade dus voor de toekomst van 400 duizend kinderen. Daarmee leveren zij, indirect, een maatschappelijk substantiële en relevante bijdrage aan de toekomst van de kinderen van Nederland.
Dyade bestaat sinds 1656 en verzorgt haar dienstverlening anno 2023 met zo’n tweehonderd medewerkers.
Krachtenbundeling WIAL
en Dyade Academy
Opleiden zit in het DNA van zowel WIAL (Word Institute for Action Learning) als de Dyade Academy. Beide organisaties zijn al meer dan 15 jaar dé opleiders van ‘onderwijzend en ‘zorg’ Nederland! Met hoogwaardige congressen, opleidingen en leergangen die inspireren, aanzetten tot denken en professionals in onderwijs en zorg, voorzien van praktische handvatten om organisaties verder te brengen. De bijeenkomsten vinden bovendien plaats in onze nieuwe toplocatie centraal in Nederland: het Dyade Visma Onderwijs Experience Center.
WIAL Nederland ondersteunt Dyade om Action Learning onderdeel te maken van haar aanbod en Dyade zet een aantal programma’s van WIAL Nederland in om aan te bieden aan onderwijsinstellingen en kinderopvang. Ook zullen we blijven door ontwikkelen in een gezamenlijk aanbod.
HISTORIE
De grondlegger van action learning is Professor Dr. Reg Revans, de eerste hoogleraar bedrijfskunde in Engeland.
Revans heeft met action learning de impact van de rol van niet-deskundige in het proces van oplossen van problemen een belangrijke plaats gegeven en daarbij onderscheid gemaakt tussen kennis en wijsheid (ervaring).
De eerste publicaties dateren van voor 1945. Sindsdien is er wereldwijd veel geëxperimenteerd, onderzoek gedaan en vele teams en organisaties geholpen met Action Learning.
Reg Revans was op dit vlak de mentor van Prof. Dr. Michael Marquardt, die in 2005 samen met Prof. Dr. Bea Carson en Prof. Dr. Skip Leonard het gedachtegoed van Reg Revans heeft ondergebracht in de stichting WIAL, met als ambitie nog veel meer mensen en organisaties wereldwijd met action learning te kunnen ondersteunen.